CORONAVIRUS – Langer dan 3 opeenvolgende maanden gesloten? Vraag nu uw tarief voor seizoensgebonden uitbating aan.

september 17, 2020

Heb ik recht op het tarief voor seizoensgebonden uitbating (gedeelte Billijke Vergoeding)? 

Bleef uw zaak langer dan 3 opeenvolgende maanden gesloten? Dan hebt u recht op het tarief voor seizoensgebonden uitbating voor het gedeelte ‘Billijke Vergoeding’ van uw factuur. (Koninklijk besluit inzake de Billijke Vergoeding)

Hoeveel die Billijke Vergoeding voor seizoensgebonden uitbating bedraagt? Deel het jaartarief door 10, en vermenigvuldig dat getal met het aantal volledige kalendermaanden van uitbating.

Bijvoorbeeld: wanneer u 5 volledige kalendermaanden sloot: dan betaalt u 7/10de van het jaarbedrag.

 

Hoe vraag ik mijn tarief voor seizoensgebonden uitbating aan?

Surf gewoon naar uw persoonlijk MyUnisono–account en vraag het snel en eenvoudig aan. Hebt u nog geen account? Maak er dan snel een aan. Zo maakt u zichzelf het leven gemakkelijk. Want u vraagt er al uw licenties zonder omwegen aan en beheert uw lopende dossiers online.

 

Hoe ontvang ik mijn tarief voor seizoensgebonden uitbating? 

Welke situatie is de uwe: 

  • U betaalde de Unisono-factuur van dit kalenderjaar al? Dan ontvangt u een creditnota mét gedeeltelijke terugbetaling op het rekeningnummer waarmee u betaalde. Hoeveel u terugkrijgt? Het verschil tussen uw jaarfacturatie en de facturatie op basis van seizoensgebonden uitbating;
  • U ontving de Unisono-factuur van dit kalenderjaar al, maar betaalde die nog niet? Dan krijgt u een creditnota voor het verschil tussen uw jaarfacturatie en de facturatie op basis van seizoensgebonden uitbating. Vervolgens betaalt u het verschil tussen factuur en creditnota;
  • U ontving nog geen factuur voor dit kalenderjaar? Vraag ook dan best al uw facturatie op basis van seizoensgebonden uitbating aan – als u er recht op hebt, uiteraard. U ontvangt dan meteen de correcte, verlaagde factuur.

 

Hebt u nog vragen?

Bekijk dan zeker onze handige FAQ-pagina.

Uiteraard staan ook onze medewerkers u met raad en daad bij. Contacteer hen bij voorkeur via het contactformulier. Dan behandelen zij uw vraag met prioriteit. Wilt u ons toch bellen op 02 286 82 11? Dan kan dat in coronatijden elke werkdag van 9u30 tot 13u.